• 2176
  • 1557
تولید کالای پلاستیکی + ارزان ترین و گران ترین راه تولید

تولید کالای پلاستیکی + ارزان ترین و گران ترین راه تولید

امروزه صنعت پلاستیک به یکی از بزرگ ترین و مهم ترین صنف ها در تولید کالاهای مختلف تبدیل شده است. اگر نگاهی به پیرامون خود داشته باشید،  متوجه خواهید شد که بخش عظیمی از کالاها با مواد پلاستیکی ساخته شده اند. تولید کالاهای پلاستیکی به روش های مختلفی انجام شده که هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خود را داشته و در صنف های مختلفی کاربرد دارند.

کالاهای پلاستیکی باتوجه به مشخصات خود مانند استحکام، انعطاف پذیری و ... به روش های گوناگونی تولید می شوند، پس نمی توان از یک روش تولید برای ساخت هر نوع کالایی استفاده کرد.

چگونگی تولید یک کالای پلاستیکی هم بسیار مهم است. اگر به صورت غیر اصولی و با هر دستگاهی اقدام به ساخت کالاهای پلاستیکی کنیم به احتمال زیاد با مشکلات مهمی همچون ضررهای مالی، کیفیت پایین محصول، مقرون به صرفه نبودن و ... اشاره کرد. حال با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه به روش های تولید کالای پلاستیکی، روش ها و همچنین مقایسه ارزان ترین و گران ترین راه ها برای تولید محصولات پلاستیکی اشاره خواهیم کرد پس تا پایان همراه ما باشید.

 

روش های تولید کالای پلاستیکی

در قسمت قبل گفته شد که روش های مختلفی برای تولید کالاهای پلاستیکی وجود دارد و هر کدام از این روش ها برای تولید محصولات مختلف در صنف های گوناگون کاربرد دارند. حال با توجه به این موضوع در این بخش مقاله، کارشناسان شرکت اطلس ماشین پلیمر توضیحات جامعی را در رابطه با انواع دستگاه های ساخت کالای پلاستیکی ارائه داده اند.

 

دستگاه تولید پلاستیک

 

دستگاه تولید پلاستیک CNC

یکی از جامع ترین و مهم ترین روش های تولید کالای پلاستیکی استفاده از دستگاه قالب گیری cnc می باشد. در این روش ابتدا یک قالب پلاستیکی به شکل کالای مورد نظر ساخته می شود. پس از آن عملیات و فرآیند تزریق مواد به داخل قالب صورت می گیرد. پس از انجام عملیات تزریق و سرد شدن مواد آنگاه با استفاده از دستگاه CNC کالا به شکل مد نظر ساخته خواهد شد. در حال حاضر کالاهایی همچون لوازم خودرو، لوازم خانگی و پزشکی و ... با استفاده از این روش تولید می شوند.

 

دستگاه تولید پلاستیک هیدرولیکی یا روش فشاری

یکی دیگر از روش های ساخت کالاهای پلاستیکی استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک هیدرولیکی می باشد. دستگاه تولید پلاستیک هیدرولیکی جزوه دستگاه های تزریقی می باشد. در این روش دستگاه به کمک سیستم هیدرولیک، مواد پلاستیکی را به شکل قالب یا کالای مد نظر تغییر می دهد. در این روش ابتدا مواد ذوب شده و به شکل یک ماده صاف، با فشار و حرارت بالا در داخل قالب فشرده می شوند. این روش به دلیل دقت و قدرت بالایی که دارد بسیار رایج بوده و در صنایعی همچون خودروسازی کاربرد دارد.

 

دستگاه تولید پلاستیک خانگی

حال نوبت معرفی دستگاه تولید پلاستیک خانگی می باشد. دستگاه تزریق پلاستیک خانگی پس از ذوب کردن مواد پلاستیکی آن ها را به داخل قالب تزریق می کند. پس از انجام فرآیند تزریق، مواد به مرور سرد و خنک شده و سپس به قطعه نهایی تبدیل خواهند شد. با استفاده از این دستگاه می توانید هر کالای مختلفی از جمله کالاهای پلاستیکی خانگی خود را به راحتی تولید کنید.

 

دستگاه تولید پلاستیک بادی یا روش دمشی

یکی دیگر از دستگاه های ساخت کالاهای پلاستیکی به عنوان دستگاه تزریق پلاستیک بادی شناخته می شود. این دستگاه ها برای ساخت کالاهای پلاستیکی بادی کاربرد دارند. این دستگاه ها از یک قالب بادی یا هوا پر کن استفاده کرده و قطعات را به شکل بادی تولید می کنند. این دستگاه ها برای ساخت قطعات سبک و کم وزن مورد استفاده قرار می گیرند که باعث کاهش هزینه و افزایش کارایی می شوند. کالاهایی که با استفاده از این روش تولید می شوند معمولا در صنف هایی همچون صنایع پزشکی، صنایع الکترونیکی، خودروسازی و ... استفاده می شوند.

 

دستگاه تولید پلاستیک هیبریدی

دستگاه تزریق پلاستیک هیبریدی یک دستگاه برای ساخت انواع کالاهای پلاستیکی می باشد. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی های مختلفی مانند هیدرولیک و الکتریک عملیات تزریق را انجام می دهد. این دستگاه با قابلیت های هیدرولیکی و الکتریکی عملکرد و کارایی بالایی دارد. این دستگاه سرعت بسیار بالایی در تزریق مواد دارد و دقت و کنترل منحصر به فرد آن نیز باعث شده تا در صنف های زیادی از این دستگاه برای ساخت کالای پلاستیکی استفاده شود.

(برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه تزریق پلاستیک هیبریدی به مقاله ما مراجعه کنید.)

 

دستگاه تولید پلاستیک الکتریکی

یکی دیگر از روش های ساخت کالای پلاستیکی استفاده از دستگاه تزریق الکتریکی می باشد. این دستگاه از قدرت الکتریکی خود برای انجام عملیات تزریق استفاده می کند. این دستگاه دارای عملکرد و کارایی بالایی می باشد و در فرآیند تزریق نیز سرعت بالایی دارد. از دیگر مزایای این روش و این دستگاه می توان به دقت و کنترل بالا اشاره کرد.

(برای دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره دستگاه تزریق پلاستیک الکتریکی این مقاله را مطالعه کنید.)

 

چاپ سه بعدی

تاکنون به احتمال فراوان نام پرینترهای سه بعدی به گوشتان خورده است. یکی دیگر از رایج ترین روش های ساخت کالاهای پلاستیکی با تیراژ پایین استفاده از چاپگر یا پرینترهای سه بعدی می باشد. در این روش تولیدکننده شکل و مشخصات کالا را از طریق کامپیوتر وارد دستگاه می کند و دستگاه نیز با توجه به داده های وارد شده کالای مد نظر را با دقت بالا تولید می کند.

 

کارخانه تولید پلاستیک

ارزان ترین و گران ترین راه تولید کالای پلاستیکی

در هر صنفی تولید کنندگان به دنبال این هستند که از ارزان ترین و کم هزینه ترین راه های ممکن برای تولید کالاهای خود استفاده کنند. در تولید کالاهای پلاستیکی نیز همین امر وجود دارد اما موارد مختلفی در هزینه ها تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال استفاده از دستگاه های مختلف، نوع مواد، نوع کالا، تولید به صورت انبوه و یا تولید با تیراژ پایین در هزینه ها بسیار تاثیرگذار هستند.

همان طور که در قسمت های قبل هم خواندید روش های تولید پلاستیک به صورت تزریقی، فشاری، چاپگر سه بعدی و دمشی می باشد. اگر به صورت کلی بخواهیم به ارزان ترین راه برای تولید یک کالا با تیراژ و تعداد پایین اشاره کنیم می توان از دستگاه پرینتر سه بعدی استفاده کرد که به اصطلاح به آن روش ترموفرمینگ هم گفته می شود.

اگر بخواهید کالایی را به صورت انبوه تولید کنید آنگاه استفاده از دستگاه پرینتر سه بعدی دیگر مقرون به صرفه نیست و باید از روش های دیگر کمک بگیرید. برای تولید انبوه شما باید نوع کالا، تعداد، مقدار مواد و نوع مواد اولیه را در نظر گرفته و با توجه به آن ها انتخاب کنید که برای تولید کالای مد نظر شما کدام روش ارزان تر و کدام روش بیشترین هزینه را برای شما در پی خواهد داشت.  

چهار شنبه 24 آبان 1402

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

اطلاعات تماس

دفتر مشهد

تلفن: (۰۵۱) ۳۶ ۵۱ ۳۶ ۸۱ - ۳

فکس: (۰۵۱) ۳۶ ۵۱ ۳۸ ۶۲

کد پستی: ۹۱۹۸۱-۷۴۴۵۹

آدرس : بزرگراه آسیایی، آزادی ۱۳۱، تقاطع چهارم

موبایل: ۰۹۱۲ ۷۳۳ ۹۳ ۳۱

دفتر تهران

تلفن: (۰۲۱) ۷۷ ۳۳ ۳۳ ۳۱

فکس: (۰۲۱) ۷۶ ۷۹ ۰۹ ۸۶

کد پستی: ۱۶۵۸۷-۴۹۸۵۹

آدرس : خیابان اتحاد، خیابان هشتم غربی، شماره ۲۳

موبایل: ۰۹۱۲ ۷۳۳ ۵۲ ۳۳