• 2177
  • 678
رایج ترین نوع دستگاه تزریق پلاستیک کدام است؟

رایج ترین نوع دستگاه تزریق پلاستیک کدام است؟

منظور از دستگاه تزریق پلاستیک چیست؟

دستگاه تزریق پلاستیک به عنوان یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین دستگاه ها در صنعت پلاستیک شناخته می شود. دستگاه تزریق پلاستیک انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن ها با عملیات های مختلف تزریق برای ساخت کالاهای پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها با استفاده از مواد اولیه مختلف توانایی ساخت و ایجاد کالاهای پلاستیکی زیادی را دارند که در صنف های مختلفی از جمله پزشکی، خانگی، لوازم خودرو و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

همان طور که گفته شد انواع مختلفی از دستگاه های تزریق پلاستیک وجود دارد. این دستگاه ها شامل بخش های مختلفی هستند اما به صورت کلی همه آن ها طی یک عملیات و فرآیند تزریق مواد اولیه در داخل قالب های مشخص قادر به تولید و ساخت کالاهای پلاستیکی هستند. در قسمت بعد به انواع دستگاه های تزریق پلاستیک اشاره شده است.

انواع دستگاه تزریق پلاستیک کدامند؟

در قسمت قبل به این موضوع اشاره شد که باتوجه به اهمیت صنعت پلاستیک امروزه ابزارآلات و دستگاه های مختلفی برای ساخت کالاهای پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این دستگاه ها دستگاه تزریق پلاستیک می باشد که شامل انواع گوناگونی بوده و هر کدام نیز مزایای و معایب خاص و منحصر به فرد خود را دارند. حال با توجه به این موضوع در این بخش به انواع دستگاه تزریق پلاستیک اشاره خواهیم کرد.

در بخش قبل به انواع دستگاه تزریق پلاستیک اشاره شد. هر کدام از این دستگاه ها با توجه به مشخصاتی که دارند در صنف های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از این دستگاه ها از مواد اولیه با کیفیت تر استفاده کرده و باعث بالا رفتن کیفیت محصول نهایی می شود به همین دلیل از آن ها در صنایع مهم مانند پزشکی و لوازم خودرو استفاده می شود. برخی از آن ها که از مواد اولیه معمولی استفاده می کنند برای ساخت کالاهایی همچون اسباب بازی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

دستگاه تزریق پلاستیک هیدرولیکی

رایج ترین نوع دستگاه تزریق کدام است؟

در این مقاله به معرفی دستگاه تزریق پلاستیک و انواع آن اشاره و توضیحاتی هم ارائه شد. در این بخش به معرفی رایج ترین دستگاه تزریق پلاستیک که دستگاه هیدرولیکی می باشد اشاره و آن را معرفی خواهیم کرد.

دستگاه تزریق پلاستیک هیدرولیکی رایج ترین دستگاه تزریق در صنعت پلاستیک شناخته می شود. این دستگاه با استفاده از یک سیستم هیدرولیک مواد را به داخل قالب تزریق می کند. در این دستگاه مواد اولیه ابتدا به مذاب تبدیل شده تا یک دست شوند. پس از آن که مواد یکنواخت شدند با فشار و حرارت زیاد به داخل قالب، تزریق می شوند تا به شکل محصول و کالای نهایی در بیایند، دلیل اینکه این دستگاه تزریق پلاستیک به عنوان رایج ترین دستگاه در صنعت پلاستیک شناخته می شود قدرت و دقت بالا آن می باشد که باعث شده در تولید کالاهای پزشکی و لوازم خودرو مورد استفاده قرار گیرد. از مهم ترین مزایای این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت تزریق پلاستیک با فشار بالا
  • سرعت بالای تزریق
  • قابلیت تنظیم فشار و سرعت
  • قابلیت کنترل دقیق
  • قابلیت تزریق مواد اولیه مختلف
  • عمر طولانی
  • صرفه جویی در انرژی

ناگفته نماند که این دستگاه دارای معایبی همچون مصرف انرژی نسبتا بالا، آلودگی محیطی و هزینه نگهداری بالایی دارد اما باتوجه به مزایا، تولیدکنندگان ترجیح می دهند تا برای تولید کالا و محصولات خود از این دستگاه استفاده کنند.

یک شنبه 28 آبان 1402

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

اطلاعات تماس

دفتر مشهد

تلفن: (۰۵۱) ۳۶ ۵۱ ۳۶ ۸۱ - ۳

فکس: (۰۵۱) ۳۶ ۵۱ ۳۸ ۶۲

کد پستی: ۹۱۹۸۱-۷۴۴۵۹

آدرس : بزرگراه آسیایی، آزادی ۱۳۱، تقاطع چهارم

موبایل: ۰۹۱۲ ۷۳۳ ۹۳ ۳۱

دفتر تهران

تلفن: (۰۲۱) ۷۷ ۳۳ ۳۳ ۳۱

فکس: (۰۲۱) ۷۶ ۷۹ ۰۹ ۸۶

کد پستی: ۱۶۵۸۷-۴۹۸۵۹

آدرس : خیابان اتحاد، خیابان هشتم غربی، شماره ۲۳

موبایل: ۰۹۱۲ ۷۳۳ ۵۲ ۳۳