• 2185
  • 136
تفاوت دستگاه های تزریق پلاستیک با یکدیگر

تفاوت دستگاه های تزریق پلاستیک با یکدیگر

امروزه صنعت پلاستیک در اقص نقاط جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است و اکثر کالاهاو قطعات  روز جهان با مواد پلاستیکی و پلیمری تولید می شوند. بر اساس آمار سهم بسیار بالایی از این محصولات پلاستیکی توسط  دستگاه های تزریق پلاستیک تولید می شوند که جهت تولید هرقطعه دستگاهی با کارایی خاص و منحصر به فرد خود نیاز می باشد. امروزه دستگاه های تزریقی همچون تزریق پلاستیک بادی، تزریق پلاستیک هیبریدی، تزریق پلاستیک تمام الکتریکی ، دو صفحه و حتی مدل های  خانگی نیز وجود دارد که این دستگاه ها تفاوت های مختلفی از لحاظ ساختار و کارائی با یکدیگر دارند. با توجه به تفاوت هایی که بین دستگاه های تزریق پلاستیک و قطعات تشکیل دهنده آن وجود دارد در ادامه این مقاله شما را با تفاوت انواع دستگاه های تزریق پلاستیک آشنا خواهیم کرد پس تا انتها همراه ما باشید.

تفاوت در نوع مواد تزریق

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که در تولید با دستگاه های تزریق پلاستیک وجود دارد، تفاوت در نوع مواد تزریقی به داخل دستگاه ها می باشد. هر دستگاه با توجه به مشخصات و کاربردی که دارد از مواد پلیمری خاصی برای تولید یک کالای پلاستیکی استفاده می کند. هرچند برخی از دستگاه ها ممکن است به صورت مشترک از یک نوع ماده پشتیبانی کنند اما در اکثر موارد نوع مواد تزریقی با یک دیگر تفاوت دارند. دستگاه های تزریق پلاستیک بر اساس طراحی سیلندر و ماردون ممکن است برای تزریق مواد پلاستیکی مختلفی طراحی شده باشند، از جمله پلی پروپیلن، پلی اتیلن، پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی استایرن و غیره. هر نوع ماده پلاستیکی نیازمند شرایط خاصی برای ذوب شدن و  تزریق است و بنابراین دستگاههای تزریق برای هر نوع ماده ممکن است نیاز مند به سیلندر و ماردون تخصصی و نیز  تنظیمات و ویژگی های متفاوتی باشند.

برای مثال، یک دستگاه تزریق پلاستیک برای تزریق پلی پروپیلن  ، با توجه با خاصیت نیمه کریستالی این پلیمر  تیاز به سیلندر و ماردون با طراحی مهندسی  خاص بوده که  دارای منطقه  انتقالی ( transiation) کوتاه تری نسبت به پلیمر های آمورف باشد ممکن است همچنین تنظیمات مربوت به قسمت گرمایش ( هیتر ها ) باید متناسب با همین موضوع در نظر گرفته شود.در حالی که یک دستگاه برای تزریق پلی کربنات نیازمند شرایطی کاملا متفاوت با مورد قبل می باشد .

تفاوت درسرعت و دقت

یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت ها میان دستگاه های تزریق پلاستیک، تفاوت در سرعت فرآیند تولید یک کالای پلاستیکی می باشد.همچنین برخی از دستگاه های تزریق پلاستیک برای تولید کالاهای مهم از جمله لوازم پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند به همین دلیل دقت تولید در این دستگاه ها بسیار مهم است. لذا بررسی فنی قطعه و استفاده از مشاوره مهندسین مجرب در خصوص انتخاب دستگاه متناسب با هر تولید امری ضروری می باشد. درحال حاضر دستگاه تزریق پلاستیک سرع بالا ( های اسپید) از نظر سرعت  و یا دستگاه های  تمام الکتریک  یا هبرید  از لحاظ دقت عملکرد  و همچنین دستگاه های  سروو موتور دار از لحاظ کاهش مصرف برق نسبت به سایر دستگاه های تزریق به مراتب  از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند. توجه داشته باشید مهمترین اصل در انجام یک تولید موفق بهره گیری از دستگاه تزریق پلاستیک متناسب با سایز قطعه مورد نظر می باشد.

شنبه 23 دی 1402

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

اطلاعات تماس

دفتر مشهد

تلفن: (۰۵۱) ۳۶ ۵۱ ۳۶ ۸۱ - ۳

فکس: (۰۵۱) ۳۶ ۵۱ ۳۸ ۶۲

کد پستی: ۹۱۹۸۱-۷۴۴۵۹

آدرس : بزرگراه آسیایی، آزادی ۱۳۱، تقاطع چهارم

موبایل: ۰۹۱۲ ۷۳۳ ۹۳ ۳۱

دفتر تهران

تلفن: (۰۲۱) ۷۷ ۳۳ ۳۳ ۳۱

فکس: (۰۲۱) ۷۶ ۷۹ ۰۹ ۸۶

کد پستی: ۱۶۵۸۷-۴۹۸۵۹

آدرس : خیابان اتحاد، خیابان هشتم غربی، شماره ۲۳

موبایل: ۰۹۱۲ ۷۳۳ ۵۲ ۳۳