• 2184
  • 272
میزان مصرف برق در دستگاه تزریق پلاستیک

میزان مصرف برق در دستگاه تزریق پلاستیک

مصرف برق در دستگاه های تزریق پلاستیک چقدر است؟

میزان مصرف برق در دستگاه های تزریق پلاستیک، با توجه به سایز دستگاه و میزان حجم تولید و وزن قطعات تولیدی، متفاوت می باشد. هرچقدر سایز دستگاه بزرگتر باشد ، تعداد الکترو موتور های  دستگاه و توان مصرفی آنها  بیشتر خواهد بود. از جمله مهمترین مواردی که در مصرف برق دستگاه تاثیرگذار می باشد، مقدار زمان خنک کاری  یا زمان تزریق های مواد پی در پی است، یعنی هر چقدر دستگاه با بیشترین توان کار کند طبیعتا موتور الکتروموتور و پمپ بیشتر در حال کار بوده و مصرف برق بالاتری دارد.

مصرف برق در دستگاه هایی که با پمپ ثابت هیدرولیکی کار می کنند، به دلیل عدم وجود تنظیماتPID، و عدم وجود نظارت دقیق plc ، بصورت سیستم پمپ دائم کار بوده و همواره در حال تزریق روغن به داخل مدار  هیدرولیک می باشد . لذا این امر  باعث میگردد که مقدار راندمان دستگاه بسیار پایین باشد. این امر در دستگاه های مجهز به پمپ دبی متغیر  کمتر می باشد زیرا وجود مدارات  مقایسه گر موجب میگردد تا میزان عملکرد پمپ در پاره ای از موارد تا حدود 45 درصد کاهش پیدا کرده و لذا میزان مصرف برق کاهش پیدا کند.

دستگاه های مجهز به  سروموتور در هر قسمت از حرکات  دستگاه و بسته به میزان مورد نیاز دبی روغن، شروع به کار نموده و میزان مصرف برق را تا نزدیک به صفر کاهش دهند. میزان مصرف برق در این دستگاه ها در زمان خنک کاری قطعه تقریبا صفر می شود.

نتیجه گیری

میزان مصرف برق در دستگاه های تزریق پلاستیک بستگی به موارد مختلفی همچون سایز الکترو موتور دستگاه، مقدار وزن  قطعه تولیدی ، زمان خنک کاری و ... بستگی دارد و سیستم سروو موتور قابلیت کاهش مصرف برق را تا بیش از 85 درصد  دارا می باشد.

شنبه 23 دی 1402

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

اطلاعات تماس

دفتر مشهد

تلفن: (۰۵۱) ۳۶ ۵۱ ۳۶ ۸۱ - ۳

فکس: (۰۵۱) ۳۶ ۵۱ ۳۸ ۶۲

کد پستی: ۹۱۹۸۱-۷۴۴۵۹

آدرس : بزرگراه آسیایی، آزادی ۱۳۱، تقاطع چهارم

موبایل: ۰۹۱۲ ۷۳۳ ۹۳ ۳۱

دفتر تهران

تلفن: (۰۲۱) ۷۷ ۳۳ ۳۳ ۳۱

فکس: (۰۲۱) ۷۶ ۷۹ ۰۹ ۸۶

کد پستی: ۱۶۵۸۷-۴۹۸۵۹

آدرس : خیابان اتحاد، خیابان هشتم غربی، شماره ۲۳

موبایل: ۰۹۱۲ ۷۳۳ ۵۲ ۳۳