• 2132
  • 1996
کاربرد چوب پلاستیک

کاربرد چوب پلاستیک

 کاربرد کنونی این کامپوزیت‌ها بیشتر به مواردی همچون تزئین کردن، روکش کاری و چهارچوب‌ها و قالب‌های پنجره باز می‌گردد و از آنجائیکه کامپوزیت‌های چوب پلاستیک (WPC) ترکیبی از الیاف و مواد پلاستیکی و مواد افزودنی هستند؛ لذا می‌توان بسته به نوع کاربرد محصول، خواص مدنظر مصرف کننده از قبیل مقاومت در برابر آتش، اصطلاک، عایق صوت بودن، استحکام و سختی مناسب و… را در آن لحاظ نمود که این امر خود از برتری‌ها و ویژگی‌های خوب این محصول بشمار می‌آید.

کامپوزیت‌های چوب پلاستیک به روش اکستروژن و با قالب‌های متفاوت به شکل نهایی تبدیل میشود.  این کامپوزیتها محصولات چوبی هستند که نیازی به فرآوری بعدی ندارند و در برابر شرا یط جوی، رطوبت و قارچ‌ها مقاوم هستند از این رو برای استفاده در فضای باز که الوارهای پرداخت نشده کارایی نداشته، بسیار مناسب هستند. همچنین این محصولات دارای خواص پلاستیکی هستند که از نظر محیط زیستی و عملکرد بسیار ممتاز هستند. از کامپوزیتهای فیبرچوب_پلاستیک همچنین برای استعمال در داخل و خارج ساختمان نیز بهره می‌گیرند. موارد مصرف این کامپوزیت‌ها در کشورهای صنعتی پیشرفته بگونه ای است که در اکثر  صنایع کاربرد دارند. بطور مثال از این کامپوزیتها در ساخت سفال‌های سقفی، اسکله دریایی، ملزومات اداری، ابزارآلات، قالب‌ها، الوارهای سقفی و سایر محصولات استفاده می‌کنند.

همانطور که اشاره شد موارد مصرف از این کامپوزیت‌ها بسیار گسترده و متنوع می‌باشد اما به نظر میرسد کاربرد بارز این محصول در تخته‌های کف (Deck) الوار، مبلمان اداری, چهارچوب‌ها، پروفیل و اجزاء در و پنجره، قرنیزها، نرده‌ها، قفسه بندی، عرشه کشتی‌ها، باراندازهای بندر، روکشکاری عمودی و افقی خارجی، تابلوی مغازه‌ها، داخل قایق‌ها، تراورس‌های ریل راه آهن، کابینت وپیشخوان آشپزخانه و … می‌باشد. که البته مصارف ساختمانی عمده بازار مصرف این محصول راتشکیل می‌دهد.

 

دوشنبه 08 خرداد 1396

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

اطلاعات تماس

دفتر مشهد

تلفن: (۰۵۱) ۳۶ ۵۱ ۳۶ ۸۱ - ۳

فکس: (۰۵۱) ۳۶ ۵۱ ۳۸ ۶۲

کد پستی: ۹۱۹۸۱-۷۴۴۵۹

آدرس : بزرگراه آسیایی، آزادی ۱۳۱، تقاطع چهارم

موبایل: ۰۹۱۲ ۷۳۳ ۹۳ ۳۱

دفتر تهران

تلفن: (۰۲۱) ۷۷ ۳۳ ۳۳ ۳۱

فکس: (۰۲۱) ۷۶ ۷۹ ۰۹ ۸۶

کد پستی: ۱۶۵۸۷-۴۹۸۵۹

آدرس : خیابان اتحاد، خیابان هشتم غربی، شماره ۲۳

موبایل: ۰۹۱۲ ۷۳۳ ۵۲ ۳۳